Alla inlägg under december 2008

Av van buiten - 7 december 2008 00:00

Först  vill jag tacka givaren av denna blogg till mej. Jag hade just skrivit denna sida full med text med text om vad jag tänkte göra.Jag är fullkomligt vansinnigt frustrerad över --- ja vdå? Kanske att jag blivit så gammal.

Jag har beslutat att sätta mej ner och skriva ner mina tankar på ett papper

eller på datorn, men på bloggen får det nog vara nog om jag inte skall tappa lusten.

Men jag tänker fortsätta att ge mina funderingar. TIME skriver att bloggskrivandet har exploderat så ett nu skriver alla så intensivt att ingen har tid att läsa, så ingen kommer ändå att vara intresserad. Jag får väl återvända till min blyertspenna och papperet. Minnena från vistelsen på månen tror jag kan vara värda att skriva ner.

Av van buiten - 1 december 2008 09:56


Min blog har fått bsökts av en filosof. Med frågor som om jag vore Gud.

Vad vi gör med varandra och vår jord tror jag att du vet. Vi kan väl inte mycke göra, men det lilla vi kan gära skall vi gära för att ändra på vad som det nuvarande läget. Vi kan ju börja med att följa Potins råd: att bygga ett

samhälle efter de etiska regler som de flesta religioner står för!!!!

 Det trodde du inte, va!

Svaret på fråga två och tre beträffande missundsamhet och oginhet samt

att leva och låta leva finner du i svaret påfråga ett.

Frågan vad demokrati är, den är lätt att besvara. Ordet betyder att folket

beslutar, men hur detta skall gå till har varje politiker sin ( oftast egoistiska) åsikt om. Hoppas kunna återkomma om mitt månbesök.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards